miercuri, 13 octombrie 2010

Schimbarea înseamnă efort si sacrificiu!

Mă plimbam pe străzile gri si priveam la oameni în încercarea de a găsi culoare. Speram să găsesc culoare însă i-am descoperit absenţi. Absenţa lor din viaţă reprezintă o prezenţă absolută în realitate. O realitate care nu convine dar pentru schimbarea ei nimeni nu mai vrea să depună eforturi. Mă gândesc că in fiecare epocă indiferent de cât de aspră a fost realitatea, au existat temerari, oameni care au avut răbdare şi credinţă că efortul depus de ei nu va fi în van. Traversăm o perioadă în care aparent nu se întâmplă nimic în sensul că tot ce este acum nu convine şi pare că nu se face nimic.
Din întâmplare sau nu, vizionând unul din posturile tv, atenţia mi-a fost captată de o distinsă prezenţă care, pentru o cauză, era în greva foamei de mai bine de 50 de zile. Cu toate că organismul suferea îngrozitor chipul îi era luminat. În dialogul pe care îl avea cu reporterul am putut să descopăr latura profundă a omului, mesajul optimist pe care îl transmitea, răbdarea şi credinţa că efortul ei va produce o schimbare. Uimitor, mi-am zis! Am găsit culoarea pe care o căutam pe străzile gri. În fiecare din noi există un astfel de caracter numai că nu-l descătuşăm pentru că suntem comozi. Din comoditate avem două categorii de oameni, cei normali si geniile. Un geniu nu înseamnă neapărat un talent extraordinar avut într-un anumit domeniu, ci este mai degrabă omul care-şi asumă viaţa, este atitudinea gravă faţă de viaţă a acestuia din urmă.
Se spune, şi botanica ne-o confirmă, că dacă plantezi bambus vei avea surpriza să nu îţi răsară nimic şi după ani şi ani, la un moment dat să apară lăstarul ce va creşte într-un an aproape 15 metri. Răbdarea şi credinţa că efortul tău va da roade, acesta este mesajul pe care omul de geniu ni-l dă nouă, celor comozi, celor care plângem şi ţipăm să ni se dea.Ani la rând nu s-a întâmplat nimic, în aparenţă, şi privitorul nu a remarcat nicio schimbare, însă bambusul a răsărit în cele din urmă.

Niciun comentariu: